wtorek, 12 kwietnia 2011

KABACZEK CZY CUKINIA

Szukając informacji o indeksie glikemicznym trafiłam na tabelkę w której jest cukinia (IG 15) i kabaczek (IG 75), jak również "ryż paraboliczny":). Wydało mi się to dziwne, bo dla mnie te dwa warzywka są takie same i nie ma siły żebym nauczyła się je rozróżniać. Dociekliwa czasem jestem, więc zaczynam szukanie od wiki i co znalazłam? Kabaczek i cukinia to jedno i to samo, wystarczy kliknąć, dla pewności sprawdziłam w obcym języku, gdyż czasem jest więcej informacji i co się okazuje? To samo!  (klik) Mój świat nie będzie już taki sam.
Szukając dalej, dotarłam do następnej tabelki i tutaj zagadkowe warzywka mają IG po 10. 
I co dalej...?

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

to co wikipedia mówi nie zawsze jest prawdą i nie zawsze warto w to wierzyć. i też trzeba rozumieć trochę po angielsku ;) cukinia i kabaczek to dwie różne rzeczy - kabaczek to squash, cukinia to zucchini. smacznego!

Anonimowy pisze...

Ponieważ ta odmiana dyni została wyhodowana we Włoszech, więc i nazwa została wzięta z języka włoskiego: „cukinia”.Przy czym „zucchini” (względnie „zucchina”) jest zdrobnieniem „zucca” – dynia i znaczy dosłownie „mała dynia”.
W niektórych regionach Polski, zwłaszcza na południowym wschodzie, popularna jest nazwa „kabaczek”. Ma to swoje uzasadnienie, ponieważ u naszych sąsiadów -Ukraińców dynia – to „kabak” (кабак), a mała dynia – „kabaczek” (кабачок) właśnie. Kabaczkiem nazywają cukinię również Rosjanie.